ΕΛΕΥΘΕΡΟ & ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

Στα Τμήματα Σχεδίου που λειτουργούν στα “ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΑΛΙΑΝΗ” προετοιμάζουμε υποψηφίους για τις εισαγωγικές εξετάσεις της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, της Αρχιτεκτονικής και portfolio για αντίστοιχες σχολές sthn Ell;εξωτερικού.

Βασικός στόχος μας είναι η πλήρης κατάκτηση του γνωστικού αντικειμένου από την πλευρά των υποψηφίων, καθώς και η άριστη προετοιμασία τους για την αντιμετώπιση των ειδικών συνθηκών των εισαγωγικών εξετάσεων

Με σεβασμό στην προσωπικότητα του σπουδαστή, προσπαθούμε να αναδείξουμε τις ιδιαιτερότητές του, παρέχοντας ποικίλα ερεθίσματα και προτρέποντας τον να πειραματιστεί σε διαφορετικά υλικά και τεχνικές έτσι ώστε να ανακαλύψει την καλλιτεχνική του ταυτότητα.

Τα εκμαγεία (προτομές) και οι ποικίλες συνθέσεις αντικειμένων καθώς και η σπουδή πορτρέτου και φιγούρας εκ του φυσικού, συμβάλλουν στην άρτια μελέτη κάθε εικαστικού προβλήματος.

Έργα Μαθητών μας


ΤΜΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

Τα Τμήματα Σχεδίου των Εκπαιδευτηρίων δεν απευθύνονται μόνο σε άτομα που θα ασχοληθούν επαγγελματικά με το σχέδιο, αλλά σε παιδιά και ενήλικες, που ενδιαφέρονται να μάθουν μια άλλη μορφή προσωπικής έκφρασης, όπως είναι το σχέδιο και η ζωγραφική σε ένα κατάλληλα  οργανωμένο χώρο.

Οι Καλές Τέχνες στη παιδική ηλικία οξύνουν τη φαντασία και διευρύνουν το νου.

ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ – ΕΦΗΒΙΚΑ

Το πρόγραμμα παιδικού σχεδίου απευθύνεται σε όλους τους γονείς που θέλουν τα παιδιά τους να αναπτύξουν μια νέα μορφή έκφρασης. Τα παιδιά μέσω της δημιουργίας χρωμάτων, σχεδίων και κατασκευών μπορούν να εξωτερικεύσουν ιδέες και πτυχές του χαρακτήρα τους. Έμπειροι καλλιτέχνες δασκαλοι παρακολουθούν το κάθε παιδί ξεχωριστά και αναδεικνύουν τις εκφραστικές του δυνατότητες. Μέσα σε ένα ήρεμο και ασφαλές περιβάλλον, το παιδί απολαμβάνει 2 ώρες έκφρασης και χαλάρωσης.

ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΣ: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ Ε.Μ.Π. – Α.Ε.Ι.

Το τμήμα Αρχιτεκτονικής – ΑΕΙ  έχει ως στόχο να προετοιμάσει τους υποψήφιους σπουδαστές για τις σχολές που απαιτούν σχέδιο (γραμμικό και ελεύθερο) ως ειδικά μαθήματα για τις πανελλήνιες εξετάσεις.Τα μαθήματα τόσο του γραμμικού όσο και του ελευθέρου σχεδίου είναι 3ωρα και πραγματοποιούνται σε ολιγομελή τμήματα με μέγιστο αριθμό 7 μαθητές ανά διδάσκοντα. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται έμφαση στο προσωπικό ρυθμό και ιδιαιτερότητα του κάθε μαθητή.

ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

Το γραμμικό σχέδιο πραγματοποιείται με τη βοήθεια οργάνων σχεδίασης (ταυ, τρίγωνα, κανόνας, διαβήτης). Ως υλικά χρησιμοποιούνται το μολύβι και το μελάνι (ραπιντογράφοι).
Οι μαθητές μας εξασκούνται εξ’ αρχής πάνω σε θέματα Πανελληνίων των προηγούμενων ετών.

Η διδασκαλία του γραμμικού σχεδίου περιλαμβάνει θεωρία, στην οποία εξηγούνται σταδιακά οι απαραίτητες σχεδιαστικές έννοιες και η αρχιτεκτονική ορολογία, και έπειτα εφαρμόζεται η αντίστοιχη πρακτική εξάσκηση. Οι βασικές ενότητες είναι:

  • ΣΧΕΔΙΑΣΤΙΚΗ ΕΞΑΣΚΗΣΗ
    Όργανα σχεδίασης – είδη γραμμών Σκελετός σχεδίου – ακρίβεια μετρήσεων Κύκλοι – χρήση κατάλληλων οργάνων σχεδίασης
  • ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
    Κλίμακα Κάτοψη – άνοψη – τομή καθ’ ύψος – όψη
  • ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
    Πλακοστρώσεις, λιθοδομές, κεραμίδια, στέγη, επίπεδο δώμα, κουφώματα, εξοπλισμός κτιρίων, φυτά…
  • ΓΡΑΜΜΑΤΑ
    Τίτλοι, διαστάσεις, στάθμες
  • ΣΥΜΒΟΛΙΣΜΟΙ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ
    Ένδειξη προσανατολισμού, ένδειξη φοράς ανόδου βαθμιδών, γραμμή ένδειξης τομής, υψομετρικές καμπύλες, χώμα…
  • ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΩΝ
    Συσχέτιση σχεδίων – τοποθέτησή τους στο χαρτί
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ
    Ιεράρχηση των στοιχείων του σχεδίου σύμφωνα με την αξία τους.

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΧΕΔΙΟ

Ελεύθερο σχέδιο είναι η απεικόνιση πραγματικών τρισδιάστατων αντικειμένων στο χώρο, βασιζόμενη μόνο στην παρατήρησή τους.
Πραγματοποιείται με ελεύθερο χέρι και ακολουθεί τους κανόνες της προοπτικής.
Στα πλαίσια των πανελληνίων εξετάσεων για την εκτέλεσή του χρησιμοποιείται μολύβι.
Ξεκινάμε από απλούς γεωμετρικούς όγκους και φτάνουμε σε συνθέσεις πολύπλοκων αντικειμένων και διαφορετικών υλικών.

Το μάθημα του ελευθέρου σχεδίου περιλαμβάνει και αναλύει τις εξής έννοιες

  • ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΑ-ΦΟΡΜΕΣ
    Τι είναι φόρμα και ποια τα χαρακτηριστικά της.
    Η φόρμα ως επίπεδο και τονικό σχήμα.
  • ΑΞΟΝΕΣ
    Δομικοί και βοηθητικοί άξονες, άξονες συμμετρίας και περιστροφής, παράλληλες.
  • ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
    Αρχές και εφαρμογές της.
  • ΧΡΗΣΗ 5ΒΑΘΜΙΑΣ ΤΟΝΙΚΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ
    Κλίμακα, ιεράρχηση τονικών αξιών, διαχωρισμός φωτός και σκιάς.
  • ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΓΡΑΦΗΣ
    Τρόποι και ποικιλία γραφής, ποιότητα γραμμής, τεχνικές και ματιέρες.
  • ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΟΙΚΙΛΩΝ ΥΦΩΝ ΚΑΙ ΥΛΙΚΩΝ
  • ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
    Αρμονική χάραξη και τοποθέτηση των σχημάτων στο σχεδιαστικό χώρο.
  • ΕΥΡΕΣΗ ΑΝΑΛΟΓΙΩΝ, ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
    Μεθοδολογία για τη σωστή εύρεση των αναλογιών οποιουδήποτε θέματος. Χρήση βελόνας, βασικό μέτρο σύγκρισης.

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ

Το τμήμα της καλών τεχνών έχει ως στόχο την προετοιμασία των υποψηφίων για τις εισαγωγικές και τις κατατακτήριες εξετάσεις των Σχολών Καλών Τεχνών της Ελλάδας.Οι υποψήφιοι εξασκούνται στην παρατήρηση διαφόρων θεμάτων (πορτρέτο και γυμνό μοντέλο, προτομές, συνθέσεις αντικειμένων), στην καλλιέργεια του αισθητικού κριτηρίου τους και τέλος στην ανάπτυξη των σχεδιαστικών τους ικανοτήτων με σκοπό την δημιουργία εικαστικών έργων – σχεδίων.

Επίσης παρέχουμε στους σπουδαστές μας την δυνατότητα εξάσκησης υπό συνθήκες εισαγωγικών εξετάσεων (με τεχνητό και φυσικό φωτισμό).

Διδασκόμενη ύλη

Η διδασκόμενη ύλη για τους υποψηφίους διαφοροποιείται αναλόγως με τις απαιτήσεις της κάθε σχολής και περιλαμβάνει:

Τεχνικές – Υλικά

Οι μαθητές μας έχουν την δυνατότητα να εξοικειωθούν σταδιακά με μια ποικιλία υλικών μαθαίνοντας τις ιδιαιτερότητες της τεχνικής τους.

Τα υλικά που κατά κύριο λόγω χρησιμοποιούνται στο σχέδιο είναι μολύβια, γραφίτες, κάρβουνα και μελάνι, ενώ για το χρώμα και τις μονοχρωμίες, ακρυλικό, τέμπερα, ακουαρέλα, χρωματιστά μελάνια, σκόνες αγιογραφίας, παστέλ σκληρά και μαλακά και λαδοπαστέλ

Η εξάσκηση στο ελεύθερο σχέδιο γίνεται με σχεδιασμό εκ του φυσικού έμψυχα (προσωπογραφίες και γυμνά) και άψυχα (αγάλματα) αντικείμενα και συνθέσεις.

Η θεωρία περιλαμβάνει και αναλύει τις εξής έννοιες καθώς και μεθοδολογία για την εφαρμογή τους.

·  Φόρμα ·  Επίπεδο ·  Στήσιμο – Aνάλυση σε βασικούς όγκους –  Μετρήσεις – Aναλογίες ·  Δομή –  Αξονες ·  Προοπτική –  Τόνοι –  Γραφή – Σύνθεση

Θεωρία χρώματος

·  Χρωματικός κύκλος –  Συμπληρωματικά χρώματα – Παράμετροι χρώματος –  Θερμά και ψυχρά – Γκρίζα και ουδέτερα χρώματα – Τεχνικές υλικών

 

ΣΧΟΛΕΣ ΜΕ ΣΧΕΔΙΟ

ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ Α.Ε.Ι.

 Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) (ΑΘΗΝΑ)
www.asfa.gr/greek/index.html

Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Σχολή Καλών Τεχνών Α.Π.Θ. (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ)
www.vis.auth.gr

Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (ΦΛΩΡΙΝΑ)
www.eetf.uowm.gr

Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
www.arts.uoi.gr

ΣΧΟΛΕΣ Α.Ε.Ι.ΜΕ ΕΙΔΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟ & ΓΡΑΜΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ

 Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ΕΜΠ (ΑΘΗΝΑ)
www.arch.ntua.gr

ΒΑΣH (ΜΟΡΙΑ)
2016: 19.999 2015: 19.838 ΔΙΑΦΟΡΑ: +161

Τμήμα Αρχιτεκτόνων
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΘΕΣ/ΝΙΚΗ)
www.arch.auth.gr

ΒΑΣH (ΜΟΡΙΑ)
2016: 18.483 2015: 18.578 ΔΙΑΦΟΡΑ: -95

Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Πανεπιστήμιο Πατρών (ΠΑΤΡΑ)
www.arch.upatras.gr

ΒΑΣH (ΜΟΡΙΑ)
2016: 16.836 2015:17.324 ΔΙΑΦΟΡΑ: -488

Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
www.architecture.uoi.gr

ΒΑΣH (ΜΟΡΙΑ)
2016: 13.802 2015:15.454 ΔΙΑΦΟΡΑ: -1.652

Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας (ΒΟΛΟΣ)
fos.prd.uth.gr/archweb

ΒΑΣH (ΜΟΡΙΑ)
2016: 15.226 2015: 16.742 ΔΙΑΦΟΡΑ: -1.516

Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Πολυτεχνείο Κρήτης (ΧΑΝΙΑ)
www.arch.tuc.gr

ΒΑΣH (ΜΟΡΙΑ)
2016: 13.142 2015:15.414 ΔΙΑΦΟΡΑ: -2.272

Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (ΞΑΝΘΗ)
www.arch.duth.gr

ΒΑΣH (ΜΟΡΙΑ)
2016: 11.965 2015: 14.797 ΔΙΑΦΟΡΑ: -2.832

Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης
& Σχεδιασμού Αντικειμένων

Σχολή Γραφικών Τεχνών & Καλλιτεχνικών Σπουδών
Τ.Ε.Ι. ΑΘΗΝΑΣ

www.teiath.gr/sgtks/eadsa

ΒΑΣH (ΜΟΡΙΑ)
2016: 8.056 2015: 12.947 ΔΙΑΦΟΡΑ: -4.891

Τμήμα Γραφιστικής
Σχολή Γραφικών Τεχνών & Καλλιτεχνικών Σπουδών
Τ.Ε.Ι. ΑΘΗΝΑΣ

www.gd.teiath.gr

ΒΑΣH (ΜΟΡΙΑ)
2016: 11.697 2015: 13.778 ΔΙΑΦΟΡΑ: -2.081

Τμήμα Συντήρησης Αρχαιοτήτων & Έργων Τέχνης
Σχολή Γραφικών Τεχνών & Καλλιτεχνικών Σπουδών
Τ.Ε.Ι. ΑΘΗΝΑΣ

www.teiath.gr/sgtks/saet

ΒΑΣH (ΜΟΡΙΑ)
2016: 5.863 2015: 9.332 ΔΙΑΦΟΡΑ: -3.469

Τμήμα Τεχνολογίας Γραφικών Τεχνών
Σχολή Γραφικών Τεχνών & Καλλιτεχνικών Σπουδών
Τ.Ε.Ι. ΑΘΗΝΑΣ

www.teiath.gr/sgtks/new_graphic_arts_technology

ΒΑΣH (ΜΟΡΙΑ)
2016: 5.688 2015: 8.914 ΔΙΑΦΟΡΑ: -3.226

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Δεν είμαστε οnline αυτή τη στιγμή. Μπορείτε να μας αποστείλετε ένα email και θα επικοινωνήσουμε μαζί σας το συντομότερο δυνατόν!

Sending

Copyright © 2016-daliani.edu.gr  -  Εκπαιδευτήρια  Δαλιάνη   |  Αγγλικά, Γερμανικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Ισπανικά για Παιδιά και Ενήλικες

Log in with your credentials

Forgot your details?