Η Μεθοδολογία μας
Από το 1964 στα εκπαιδευτήρια Δαλιάνη συνδυάζουμε την παράδοση 50 χρόνων στο χώρο της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης με τις καινοτομίες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες και οι σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας.
Στο μάθημα χρησιμοποιούμε κατά κύριο λόγο τη διδακτέα ξένη γλώσσα για την επικοινωνία μας και, ενίοτε, την ελληνική για την επεξήγηση βασικών μορφοσυντακτικών φαινομένων.
Ο επικοινωνιακός χαρακτήρας του μαθήματος, σε συνδυασμό με το πολιτισμικό υπόβαθρο που χτίζουμε γύρω από την πραγματικότητα (ιστορία, τέχνες, λογοτεχνία) της γλώσσας, αλλά και των χωρών που την ομιλούν, δίνει έμφαση τόσο στην άριστη προφορική και γραπτή κατανόηση και έκφραση του σπουδαστή, όσο και στην άρτια πολιτισμική του κατάρτιση γύρω από την κουλτούρα και την επικαιρότητα των χωρών που έχουν ως επίσημη γλώσσα την υπό διδασκαλία ξένη γλώσσα.
Το υλικό που χρησιμοποιούμε, τόσο για τη γραπτή όσο και την προφορική κατανόηση, απαρτίζεται από αυθεντικά κείμενα και πραγματικά ηχητικά ντοκουμέντα βγαλμένα από τα ξένα Μέσα Επικοινωνίας (εφημερίδες, ραδιόφωνο, τηλεόραση, διαδίκτυο), τηρώντας με αυτό τον τρόπο τα τρία βασικά κριτήρια για τη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού:
1ον: Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην αυθεντικότητα του γλωσσικού δείγματος, στην φυσικότητα των ακουστικών πηγών, και την εξοικείωση του σπουδαστή με την υπό εκμάθηση ξένη γλώσσα, στις ευκαιρίες που προσφέρει το διαδίκτυο για άμεση πρόσβαση σε πραγματικό οπτικοακουστικό υλικό.
2ον: Διατηρούμε τον επίκαιρο και πρακτικό χαρακτήρα της πληροφορίας του διδακτικού μας υλικού σε σχέση με το κοινωνικό πλαίσιο της γλώσσας.
3ον: Διαμορφώνουμε και προσαρμόζουμε τις διάφορες θεματικές και τα περιεχόμενά τους τόσο στις ανάγκες των εξετάσεων, όσο και στην προετοιμασία του μαθητή για την ακαδημαϊκή/και επαγγελματική αξιοποίηση της εκάστοτε ξένης γλώσσας.